TOIMITUSEHDOT
Postin lakosta johtuen saattaa jakelussa esiintyä viiveitä.
YLEISET EHDOT
Alphageek.fi on Purefun Commerce AB markkinapaikka. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Purefun Commerce AB ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Verkkokaupassa näkyvät hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Purefun Commerce AB:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Purefun Commerce AB pidättää myös oikeuden muuttaa tietoja, mukaan lukien mm. hinnat, tekniset tiedot ja tuotetarjonta, ilman ennakkoilmoitusta.
SOVELLETTAVA LAKI
Näihin ehtoihin sovelletaan kuluttajansuojalakia.
TILAAMINEN
Tekemällä tilauksen Alphageek.fi-sivustolla asiakas hyväksyy nämä toimitusehdot. Voidakseen tehdä tilauksen verkkosivustolla, asiakkaan on oltava vähintään 18-vuotias. Alle 18-vuotiailta asiakkailta edellytetään huoltajan suostumusta.
Tuotekuvat ovat suuntaa antavia. Purefun Commerce AB ei voi taata, että asiakkaan näytöllä näkemät kuvat vastaavat täydellisesti varsinaisten tuotteiden ulkonäköä.
TOIMITUS ja Toimituskulut
Purefun Commerce AB käsittelee ennen klo 14 jätetyt tilaukset samana päivänä maanantaista perjantaihin. Toimitusaika on 3-5 arkipäivää. Lähetys toimitetaan valitsemaasi Postin toimipisteeseen.
Toimituskulut ovat tilauksille kiinteät 4,90 euroa riippumatta tilauksen määrästä tai painosta.
Loppuunmyyty tuote
Mikäli tuote on loppuunmyyty tai Purefun Commerce AB ei pysty toimittamaan tuotetta ilmoitettuun hintaan, hyvittää Purefun Commerce AB asiakkaalle asiakkaan jo maksaman maksun. Purefun Commerce AB on lisäksi ilmoitettava asiakkaalle, mikäli vastaavia korvaavia tuotteita on saatavilla.
MAKSUTAVAT
Verkkopankki- ja luottokorttimaksuissa maksupalveluntarjoajana toimii Klarna Oy (Klarnan). Klarna on Finanssivalvonnan valvonnan alainen maksulaitos joka toimii maksupalveluntarjoajana kauppiaille. Klarna välittää asiakkaan (kuluttaja, yritys tai yhteisö) maksuja kauppiaalle. Maksu voidaan toteuttaa Klarnan maksupalvelussaan tukemilla tai tuottamilla maksutavoilla.
Purefun Commerce AB pidättää oikeuden mahdollisiin hinnan muutoksiin, virheellisiin hintatietoihin sekä tuotteiden loppumiseen. Huomattavan virheen sattuessa Purefun Commerce AB voi purkaa kaupan ja korvata mahdollisesti maksetun summan. Roliga Prylar Sweden AB voi purkaa kaupan missä tahansa vaiheessa tilauksen käsittelyä, kun virhe huomataan.Purefun Commerce AB ilmoittaa asiakkaalle aina ennen kaupan purkamisesta.
Verkkopankkimaksu
Mikäli asiakkaalla on käytössään Nordean, Osuuspankin, Danske Bankin, Tapiolan, Ålandsbankenin, Handelsbankenin, Säästöpankin, Aktian, Nooan, Pop-pankin tai S-pankin verkkopankkitunnukset, asiakas voi maksaa ostoksensa suoraan verkkopankissa. Verkkopankkimaksamisesta ei veloiteta lisäkuluja.
Korttimaksu
Tarjoamme Klarnan välityksellä mahdollisuutta maksaa Klarnan hyväksymillä maksukortilla. Kortilla maksamisesta ei veloiteta lisäkuluja. Korttimaksujen osalta Klarna näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Tilatessasi hyväksyt ehdot ja ehdot astuvat voimaan välittömästi, kun korttimaksu on hyväksytty. Valitessasi maksutavaksi korttimaksun, sinulle ei tule lisäkuluja. Reklamaatiotapauksissa asiakkaan tulee ensisijaisesti olemaan yhteydessä tuotteen toimittajaan eli Roliga Prylar Sweden AB:hen.
Myöhästyneisiin maksuihin lisäämme viivästyskorkoa 2% per kuukausi eräpäivästä lukien.
Klarna tili
Asiakas voi halutessaan jakaa maksun eriin valitsemalla maksutavaksi Klarna tilimaksun. Maksaessaan erissä asiakas saa kaikki ostoksensa yhdistettynä kuukausilaskulle.
Kaikki Klarna tilimaksulla maksettavat maksut noudattavat Klarnan tilimaksuehtoja. Lue lisää Klarnan ehdoista täältä.
Klarna lasku
Asiakkaan valitessaan maksutavaksi laskun, lasku lähetetään tilauksen yhteydessä. Maksuehto on 14 päivää. Laskulla maksamisesta ei veloiteta lisäkuluja. Myöhästyneestä maksusta veloitetaan 5 euron maksumuistutuskulun. Viivästyskorko on 8 % lisättynä voimassaolevalla viitekorolla. Klarna tarkistaa ostohetkellä asiakkaan luottokelpoisuuden.
Kaikki laskulla tilatut tuotteet myydään Klarna Lasku -maksutavalla ja noudattavat Klarnan ehtoja. Lue lisää Klarnan ehdoista täältä.
OMISTUSOIKEUS
Kaikki tuotteet ovat Purefun Commerce AB:n omaisuutta, kunnes maksu on suoritettu.
KULJETUSVASTUU
Purefun Commerce AB:llä on kuluttajansuojalain mukainen vaaranvastuu siitä, että tuote tuhoutuu, katoaa, huonontuu tai vähenee asiakkaasta riippumattomasta syystä joko ennen sen luovutusta kuljettajan hallintaan tai sen jälkeen kun se on luovutettu takaisin myyjän tarjoamalle rahdinkuljettajalle, esimerkiksi jos tavara vaurioituu tai katoaa postissa.
Mikäli Purefun Commerce AB:n lähettämä tuote on vahingoittunut kuljetuksessa, siitä on ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen info@alphageek.fi.
VIIVÄSTYKSET
Teemme parhaamme toimittaaksemme tuotteet asiakkaillemme niin nopeasti kuin mahdollista, mutta valitettavasti joskus toimituksissa tulee viivästyksiä emmekä voi taata, että tilaus on perillä tiettynä päivänä. Pidätämme oikeuden perua tilauksen, mikäli tuotteen saatavuudessa tai tilauksen maksussa on esiintynyt ongelmia. Odottamattomissa tilanteissa (Force Majeure) kuten sota, luonnonmullistus, lakko, tulipalo ja puuttuvat toimitukset alihankkijoilta ei Purefun Commerce AB vastaa viivästyksistä.
ASIAKKAAN OIKEUDET VIIVÄSTYMISTAPAUKSISSA
Mikäli Purefun Commerce AB ei pysty toimittamaan tuotteita sovitussa toimitusajassa, asiakkaalla on oikeus perua tilaus.
TILAUKSEN PERUMINEN ja palauttaminen
Myönnämme asiakkaan tilaamille tuotteille 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Palautusoikeus koskee vahingoittumattomia ja käyttämättömiä tuotteita. Peruuttamisen määräaika päättyy 30 päivän kuluttua siitä, kun asiakas tai jokin kolmas osapuoli (ei kuitenkaan kuljetusyhtiö) on vastaanottanut tuotteen.
Peruutusoikeus ei koske asiakkaalle yksilöidysti valmistettuja tuotteita. Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti: Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi.
Peruutus tulee tehdä kirjallisesti olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteeseen info@alphageek.fi. Olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme asiakas saa palautusnumeron- ja osoitteen. Asiakas vastaa itse palautuskuluista ellei kyse ole reklamaatiosta.
NOUTAMATON LÄHETYS
Noutamattomista ja Purefun Commerce AB (Alphageek.fi) siten automaattisesti palautuvista lähetyksistä veloitetaan 14,90 euroa (sisältäen verot) kattaaksemme Adlibriksen (Alphageek.fi) logistiset ja hallinnolliset kustannukset.
REKLAMAATIO
Asiakkaan on tarkistettava, että hänen vastaanottamansa tuote on oikea ja virheetön. Jos Purefun Commerce AB on toimittanut väärän tai virheellisen tuotteen, tulee asiakkaan olla meihin yhteydessä mahdollisimman pian ongelman ratkaisemiseksi.
Reklamaatio tulee tehdä Purefun Commerce AB:n asiakaspalveluun sähköpostitse info@alphageek.fi tai verkkosivujen yhteydenottolomakkeen kautta (www.alphageek.fi/ota-yhteytta). Asiakkaan tulee viestissään kertoa tilausnumero sekä reklamaation syy.
Purefun Commerce AB vastaa palautuskuluista jos kyseessä on reklamaatio.
TAKAISINMAKSU
Mikäli tuotetta ei vaihdeta tai korvata uudella, Purefun Commerce AB hyvittää maksetun hinnan 14 päivän kuluessa siitä, kun palautus on vastaanotettu.
TAKUU
Kaikki tuotteita koskevat takuut ovat tavarantoimittajien tai valmistajien tarjoamia. Joissakin tapauksissa valmistajan tai tavarantoimittajan tarjoama takuu voi olla kuluttajansuojalain määritteitä laajempi. Laajennetusta takuusta on kerrottu tuotteen tiedoissa.
LUNASTAMATTOMAT LÄHETYKSET
Noutamaton paketti palautuu meille lunastamattomana takaisin. Lunastamaton paketti ei ole yhtä kuin palautus, ja tämän vuoksi pidätämme oikeuden olla lähettämättä uusia tilauksia.
YLIVOIMAINEN ESTE
Purefun Commerce AB ei vastaa viivästyksistä, jotka ovat johtuneet Purefun Commerce AB:sta riippumattomista syistä ja joita se ei ole voinut kohtuudella ennakoida taikka alihankkijoiden tai palveluntarjoajien palveluiden virheistä tai viivästyksistä. Tällaiset olosuhteet muodostavat Purefun Commerce AB:lle vapautumisperusteen, mikä tarkoittaa suoritusten lykkääntymistä ja vapautusta vahingonkorvausvastuusta tai muusta seuraamuksesta.
TIETOSUOJA
Purefun Commerce AB ei luovuta eikä myy asiakastietoja kolmansille osapuolille. Purefun Commerce AB käsittelee asiakastietoja henkilötietolain edellyttämällä tavalla. Purefun Commerce AB voi käyttää nimi- ja osoitetietoja suoramarkkinoinnin tarkoituksiin lainsäädännön sallimissa rajoissa. Asiakkaalla on aina oikeus ottaa Purefun Commerce AB:hen yhteyttä tarkistaakseen rekisterissä olevat henkilötietonsa. Lisäksi asiakas voi pyytää tietojen korjaamista tai poistamista.
SOVELLETTAVA LAINSÄÄDÄNTÖ JA RIITOJEN RATKAISU
Ensisijaisesti riidat ratkaistaan yhteisymmärryksessä asiakkaan ja Purefun Commerce AB:n välillä. Antaakseen asiakkaalle valinnanvapauden ratkaista mahdollinen riita tavallisen tuomioistuimen ulkopuolella, noudattaa Purefun Commerce AB aina kuluttajariitalautakunnan suosituksia. Näiden ehtojen tulkintaa ja sovellettavuutta koskevat riidat ratkaistaan Suomen lain mukaisesti. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
REKISTERISELOSTE
Henkilötietolain (523/1999) 10§:n mukainen rekisteriseloste.
REKISTERINPITÄJÄ
Purefun Commerce AB
Y-tunnus
YHTEYSHENKILÖ REKISTERIÄ KOSKEVISSA ASIOISSA
Nimi:
Sähköposti: info(a)alphageek.fi
REKISTERIN NIMI
Purefun Commerce AB asiakasrekisteri
HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN TARKOITUS
Purefun Commerce AB TIETOSUOJAKÄYTÄNTÖ
Viimeksi tarkistettu: [28.11.2019]
Johdanto
Tämä tietosuojakäytäntö koskee Purefun Commerce AB ja palveluita, organisaationumero 556744-5209, tarjoaa Purefun Commerce AB verkkosivustoilla, palveluissa ja sovelluksissa (”Palvelut”), mukaan lukien konsernin tytäryhtiöitä ja tavaramerkkejä (”Roliga Prylar”, ”AlphaGeek”).
Käytämme asiakkaistamme ja käyttäjistämme keräämiämme tietoja seuraavia neljää pääasiallista tarkoitusta varten:
• ylläpitääksemme liiketoimintaamme sekä toimittaaksemme (mukaan lukien kehittääksemme ja räätälöidäksemme) tarjoamiamme tuotteita ja palveluita
• tarjotaksemme käyttäjille henkilökohtaisesti räätälöityjä palveluita
• lähettääksemme käyttäjillemme viestintäsisältöä, mukaan lukien tietoa kampanjoista
• markkinoidaksemme palveluita ja esittääksemme mainossisältöä omissa palveluissamme ja mainoksia tukevilla verkkosivustoilla.
Näistä syistä yhdistämme keräämiämme tietoja, jotta voimme tarjota sinulle entistä sujuvamman, yhdenmukaisemman ja henkilökohtaisemman käyttökokemuksen.
Joihinkin tarjoamiimme Palveluihin voidaan soveltaa myös täydentäviä tietosuojakäytäntöjä. Tutustuthan kyseisiin käytäntöihin, kun asioit jossakin Roliga Prylar yrityksessä ja teet tilauksen, ilmoittaudut tapahtumaan, osallistut kilpailuun, lataat sovelluksen, ostat tuotteen tai palvelun tai rekisteröidyt käyttäjäksi. Ruotsin ulkopuolisissa Roliga Prylar yrityksissä noudatetaan niitä ehtoja, jotka annetaan tiedoksi kyseisessä maassa.
Jäljempänä voit lukea, miten käytämme henkilötietoja, miten se vaikuttaa yksityisyydensuojaasi ja miten voit käyttää oikeuksiasi. Pääset eri kohtiin napsauttamalla linkkejä.
Sisällys
Henkilötietojen jakamisen syyt
Pääsy omiin henkilötietoihin ja tietojen tarkistaminen
Henkilötietojen tallentaminen ja käsittely
Muutokset tietosuojakäytäntöön
Keräämämme henkilötiedot
Keräämme henkilötietoja voidaksemme varmistaa Palveluidemme tehokkaan toiminnan ja tarjota sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Jotkin näistä tiedoista luovutat meille suoraan, esimerkiksi kun luot tilin jossakin verkkokaupassamme tai sovelluksessamme, hallinnoit jonkin Palvelun käyttäjätiliäsi, ostat tuotteen myymälästämme, ilmoittaudut tapahtumaan, lataat sovelluksen ja rekisteröidyt käyttäjäksi, tilaat uutiskirjeen tai otat yhteyttä tukipalveluumme. Keräämme osan tiedoista seuraamalla, miten käytät Palveluitamme ja tuotteitamme. Tämä tapahtuu esimerkiksi käyttämällä evästeitä verkkosivustoillamme ja vastaanottamalla laitteellasi käyttämiesi ohjelmien lähettämiä käyttötietoja.
Voimme myös vastaanottaa henkilötietoja kolmansilta osapuolilta. Tällaiset kolmannet osapuolet voivat vaihdella eri aikoina, mutta niihin ovat aikaisemmin lukeutuneet:
• tietojen välittäjät, joilta ostamme demografisia tietoja täydentääksemme keräämiämme tietoja
• sosiaaliset verkostot, kun sallit jollekin Bonnier-tuotteelle pääsyn tietoihisi yhdessä tai useammassa verkostossa
• kumppanit, joiden kanssa teemme yhteistyötä tarjotaksemme palveluita tai osallistuaksemme yhteiseen markkinointitapahtumaan
• julkisesti saatavilla olevat lähteet, esimerkiksi avoimet viranomaistietokannat tai muut julkiset tietolähteet.
Jos päätät olla luovuttamatta tietoja, jotka ovat välttämättömiä jonkin tuotteen, palvelun tai toiminnon käyttämiselle, on mahdollista, ettet pysty käyttämään kyseistä tuotetta tai toimintoa.
Keräämämme tiedot riippuvat asiayhteydestä, tekemistäsi valinnoista ja yksityisyydensuoja-asetuksistasi sekä käyttämistäsi tuotteista ja toiminnoista. Voimme kerätä muun muassa seuraavia tietoja:
● Nimi ja yhteystiedot. Keräämme etu- ja sukunimesi, sähköpostiosoitteesi, postiosoitteesi, puhelinnumerosi, toimitustietosi ja muut vastaavat yhteystietosi.
● Tunnistautumistiedot. Keräämme salasanasi, salasanavihjeesi, henkilötunnuksesi ja muut vastaavat turvallisuustiedot, joita käytät tunnistautumiseen ja tilillesi kirjautumiseen.
● Demografiset tiedot. Keräämme tietoja esimerkiksi iästäsi, sukupuolestasi, asuinmaastasi ja kieliasetuksistasi.
● Maksutiedot. Keräämme välttämättömiä tietoja voidaksemme käsitellä maksusi mahdollisen ostotapahtuman yhteydessä, muun muassa maksuvälineesi numeron (esimerkiksi maksukortin numero) ja siihen liittyvän turvakoodin.
● Ostohistoria. Keräämme tietoja ostoksistasi, ostosummistasi, ostotapahtumiesi ajankohdista sekä hyödyntämistäsi tarjouksista.
● Laite- ja käyttötiedot. Keräämme tietoa laitteestasi ja laitteesi käytöstä. Tällaisia tietoja voivat olla tiedot käyttöjärjestelmästä, IP-osoite, laitetunnus (esimerkiksi puhelimen IMEI-koodi), maakohtaiset asetukset ja kieliasetukset.
● Kiinnostuksen kohteet ja suosikit. Keräämme tietoja kiinnostuksen kohteistasi ja suosikeistasi, esimerkiksisuosikkituotteista, joita lisäät ostoskoriisi. Nimenomaisesti ilmoittamiesi tietojen lisäksi voimme määrittää kiinnostuksen kohteesi ja suosikkisi myös muiden keräämiemme tietojen perusteella.
Keräämme myös tietoja, jotka välität meille, sekä meille lähettämiesi viestien sisällön. Tällaisia ovat esimerkiksi kirjoittamasi palautteet ja arvostelut tai asiakastuellemme esittämäsi kysymykset ja tiedot. Kun otat meihin yhteyttä esimerkiksi asiakastukeen tai keskustellaksesi edustajamme kanssa puhelimitse tai chatissa, keskusteluja voidaan seurata ja ne voidaan tallentaa.
Huomaa, että jos et halua meidän ottavan sinuun yhteyttä sähköpostitse, säilytämme kopion sähköpostiosoitteestasi lähetysten estolistallamme, jotta voimme varmistaa, ettei sinulle lähetetä sähköpostiviestejä toiveidesi vastaisesti.
Henkilötietojen käyttö
Käytämme asiakkaistamme ja käyttäjistämme keräämiämme tietoja seuraavia neljää pääasiallista tarkoitusta varten:
• ylläpitääksemme liiketoimintaamme sekä toimittaaksemme (mukaan lukien kehittääksemme ja räätälöidäksemme) tarjoamiamme tuotteita ja palveluita
• tarjotaksemme käyttäjille henkilökohtaisesti räätälöityjä palveluita
• lähettääksemme käyttäjillemme viestintäsisältöä, mukaan lukien tietoa kampanjoista
• markkinoidaksemme palveluita ja esittääksemme mainossisältöä omissa palveluissamme ja mainoksia tukevilla verkkosivustoilla.
Näistä syistä yhdistämme keräämiämme tietoja, jotta voimme tarjota sinulle entistä sujuvamman, yhdenmukaisemman ja henkilökohtaisemman käyttökokemuksen.
Tuotteidemme ja palveluidemme toimittaminen ja kehittäminen: Käytämme tietoja toimittaaksemme ja parantaaksemme tarjoamiamme tuotteita sekä suorittaaksemme välttämättömiä liiketoimia. Tähän lukeutuvat tuotteiden käsittely, ylläpitäminen ja niiden suorituskyvyn parantaminen, uusien toimintojen kehittäminen, tutkimusten suorittaminen sekä asiakastuen tarjoaminen. Esimerkkejä tällaisesta käytöstä ovat:
• Tuotteiden ja palveluiden toimittaminen. Käytämme tietoja voidaksemme toimeenpanna tilauksesi ja toimittaa sinulle tuotteitamme.
• Asiakastuki. Käytämme tietoja asiakastuen tarjoamiseksi.
• Sivuston kehittäminen. Käytämme tietoja muun muassa parantaaksemme käyttökokemusta verkkosivustoillamme. Seuraamme esimerkiksi käyttäjän toimintaa, hakusanoja ja klikkauksia verkkosivustoillamme parantaaksemme hakutulosten osuvuutta, määrittääksemme, mitä uusia toimintoja on priorisoitava, sekä kehittääksemme sivustojen sisältöä ja esittääksemme sinua kiinnostavaa sisältöä verkkosivustoillamme.
• Turvallisuus. Käytämme tietoja esimerkiksi varmistaaksemme asiakkaidemme turvallisuuden, havaitaksemme ja estääksemme petoksia sekä ratkaistaksemme riita-asiat ja toimeenpannaksemme sopimuksemme.
Räätälöidyt palvelut
Viestintä. Käytämme tietoja voidaksemme viestiä kanssasi. Voimme esimerkiksi ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse, puhelimitse tai muulla tavalla muistuttaaksemme sinua ostoskorissasi olevista tuotteista, pitääksemme sinut ajan tasalla tukipyyntösi käsittelystä tai kertoaksemme sinua mahdollisesti kiinnostavasta tarjouksesta. Lisätietoja siitä, miten voit hallita yhteystietojasi, sähköpostitilauksiasi ja kampanjaviestejä, on saatavilla tämän tietosuojakäytännön kohdasta Pääsy omiin henkilötietoihin ja tietojen tarkistaminen.
Markkinointi ja mainokset. Käytämme tietoja, jotka ilmoitat käyttäjätilisi rekisteröinnin yhteydessä sekä joita keräämme, kun teet ostoksia ja käytät Palveluitamme ja verkkosivustojamme, voidaksemme esittää sinulle olennaista markkinointisisältöä ja sinua mahdollisesti kiinnostavia mainoksia vieraillessasi verkkosivustoillamme ja tilatessasi uutiskirjeitämme. Tiedot analysoidaan ja ryhmitellään, jotta voimme muun muassa räätälöidä uutiskirjeiden sisältöä kiinnostuksen kohteidesi pohjalta. Kun vierailet verkkosivustoillamme, tallennamme tietokoneellesi evästeitä, joista osa voi olla mainosevästeitä (ns. kolmannen osapuolen evästeitä), selvittääksemme, minkä tyyppisistä verkkosivuista tai tuotteista olet kiinnostunut. Voimme tämän perusteella esittää sinulle tuotesuosituksia tai mainoksia verkkosivustoillamme tai muilla verkkosivustoilla. Jos esimerkiksi osoitat erityistä kiinnostusta lankoja kohtaan, voit saada kiinnostuspohjaisia mainoksia langoista sekä niihin liittyvistä palveluista ja tuotteista.
Voimme lisäksi jakaa anonyymeja käyttäytymistietoja käyttäjistämme mainostajillemme ja kumppaneillemme, mukaan lukien yrityksille, jotka sponsoroivat sisältöä (merkitty ilmoituksella ”Sisällön tarjoaa”, ”Maksettu sisältö/Sisällön maksaa” tai ”Mainos/Mainostajan sisältö”). Anonyymit tiedot ovat tietoja, joita ei ole mahdollista yhdistää tiettyyn henkilöön, sillä niistä on poistettu kaikki viittaukset käyttäjiimme. Tämä tarkoittaa, että kun vierailet muilla verkkosivustoilla, sinulle voidaan esittää mainoksia, jotka perustuvat käyttäytymiseesi verkkosivustoillamme.
Käyttäytymiseen perustuva uudelleen kohdistaminen (retargeting) on toinen kiinnostuspohjaisen markkinoinnin muoto, jonka avulla voimme esittää sinulle mainoksia verkkosivustollamme tekemiesi klikkausten perusteella.
Henkilötietojen jakamisen syyt
Meidän voi olla joskus välttämätöntä jakaa tietojasi muiden konserniimme kuuluvien yritysten kanssa tai alihankkijoidemme kanssa, jotta voimme toimittaa tilaamasi palvelut ja tuotteet.
Tapauksissa, joissa luovutamme tietojasi muille tahoille, olemme ennalta varmistaneet, että kyseiset yritykset noudattavat tietosuojavaatimuksiamme, eikä yritysten ole myöskään sallittua käyttää vastaanottamiaan henkilötietoja mihinkään muuhun tarkoitukseen.
Jaamme henkilötietojasi esimerkiksi silloin, kun se on välttämätöntä jonkin liiketoimen suorittamiseksi. Luovutamme esimerkiksi ostotapahtuman yhteydessä ilmoittamasi maksutiedot pankeille ja muille laitoksille, jotka käsittelevät maksutapahtumia tai toimittavat muita rahoituspalveluita, sekä estääksemme petoksia ja vähentääksemme korttimaksuihin liittyviä luottoriskejä.
Jaamme tietoja myös sellaisten yritysten kanssa, jotka huolehtivat asiakaspalvelumme tukitoiminnoista tai järjestelmiemme ja palveluidemme suojaamisesta, kun ne tarvitsevat pääsyn henkilötietoihin kyseisten palveluiden toimittamiseksi. Lisäksi voimme luovuttaa henkilötietoja osana konsernin yhteistä liiketoimea, kun kyse on esimerkiksi fuusiosta tai omaisuuden myynnistä.
Meidän voi olla tarpeen luovuttaa tai säilyttää henkilötietojasi, kun katsomme sen olevan välttämätöntä:
- lain tai oikeusprosessin noudattamiseksi ja tietojen luovuttamiseksi poliisille ja muille asianomaisille viranomaisille
- asiakkaidemme suojaamiseksi, esimerkiksi roskapostin tai petosyritysten estämiseksi, tai auttaaksemme ehkäisemään kuolemantapauksia tai vakavia vahinkoja
- tuotteidemme turvallisuuden hallitsemiseksi ja ylläpitämiseksi, mukaan lukien estääksemme tai pysäyttääksemme järjestelmiimme tai verkostoihimme kohdistuvan hyökkäyksen
- suojellaksemme Bonnierin oikeuksia ja omaisuutta, mukaan lukien pannaksemme täytäntöön palveluiden käyttöä koskevat ehdot. Jos kuitenkin saamme tietoomme, että joku käyttää palveluitamme tehdäkseen kauppaa Bonnierille kuuluvalla varastetulla aineettomalla tai fyysisellä omaisuudella, emme tutki asiakkaan yksityistä sisältöä itse, vaan voimme luovuttaa asian poliisiviranomaiselle.
Huomaa, että jotkin sivustoistamme voivat sisältää linkkejä kolmansien osapuolten tuotteisiin ja että kyseisten toimijoiden tietosuojakäytännöt poikkeavat Bonnier-konsernin käytännöistä. Jos ilmoitat henkilötietosi jotakin tällaista tuotetta varten, tietojasi käsitellään kyseisen yrityksen tietosuojakäytännön mukaisesti.
Pääsy omiin henkilötietoihin ja tietojen tarkistaminen
Kun kirjaudut tilillesi, voit muuttaa salasanasi ja sähköpostiosoitteesi. Jos haluat pyytää täydellistä yhteenvetoa Adlibris-konsernin säilyttämistä henkilötiedoistasi tai irtisanoa tilisi jossakin Adlibris-konsernin yrityksessä, ota meihin yhteyttä jäljempänä ilmoitettujen yhteystietojen kautta.
Viestintäasetuksesi
Voit valita, haluatko vastaanottaa kampanjaviestejä. Jos saat meiltä mainosviestejä sähköpostitse tai tekstiviestitse ja haluat peruuttaa niiden vastaanottamisen, voit tehdä sen noudattamalla kussakin viestissä annettuja ohjeita.
Mainosasetuksesi
Mikäli kiinnostuspohjaista mainontaa varten käytettäviä tietoja käytetään myös muihin välttämättömiin tarkoituksiin (muun muassa tuotteidemme toimittamista, analyyseja ja petosten havaitsemista varten), ei kyseisten tietojen keräämistä lopeteta, vaikka kieltäytyisit vastaanottamasta kiinnostuspohjaista mainontaa.
Voit estää kiinnostuspohjaisen mainonnan evästeasetuksistasi; lisätietoa tästä on saatavilla osoitteesta youronlinechoices.com.
Verkkoselainpohjaiset asetukset
• Evästeasetukset. Tärkeät verkkoselainpohjaiset asetukset on kuvattu evästekäytännössämme.
• Seurantasuoja. Joissakin verkkoselaimissa on seurantasuojaksi kutsuttu toiminto, joka estää kolmansien osapuolten sisällön, muun muassa evästeiden, vastaanottamisen kaikilta verkkosivustoilta, jotka lisäät seurantasuojan listalle. Rajoittamalla näiden verkkosivustojen lähettämiä pyyntöjä verkkoselain rajoittaa tietoja, joita kyseiset kolmannen osapuolen sivustot voivat kerätä sinusta.
Oikeutesi
Roliga Prylar noudattaa voimassa olevaa Euroopan unionin tietosuojalainsäädäntöä, jonka nojalla sinulla on seuraavat oikeudet:
• Jos henkilötietojen käsittely perustuu suostumukseesi, sinulla on oikeus milloin tahansa peruuttaa suostumuksesi henkilötietojesi käsittelyyn.
• Sinulla on oikeus pyytää maksutta ote henkilötietorekisteristä (lainsäädännön määrittämällä tavalla) sekä pyytää pääsyä henkilötietoihisi. Sinulla on myös oikeus pyytää tietojesi oikaisemista ja tietyissä tapauksissa tietojesi poistamista.
• Sinulla on oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä.
• Sinulla on oikeus pyytää henkilötietojesi siirtämistä toiselle organisaatiolle, joka vastaa henkilötietojesi käsittelystä (rekisterinpitäjän ominaisuudessa) niissä tapauksissa, joissa meidän oikeutemme henkilötietojesi käsittelyyn perustuu joko suostumukseesi tai kanssasi tekemämme sopimuksen täytäntöönpanoon.
• Sinulla on oikeus tehdä valitus kansalliselle tietosuojaviranomaiselle. Suomessa tietosuojavaltuutetun toimisto valvoo, että yritykset noudattavat lainsäädäntöä.
Käsittelemme henkilötietojasi tarvepohjaisesti voidaksemme ylläpitää liiketoimintaamme, täyttää sopimukselliset ja lakisääteiset velvoitteemme, varmistaa järjestelmiemme ja asiakkaidemme turvallisuuden sekä toimia oikeutetun etumme mukaisesti kohdissa ”HENKILÖTIETOJEN KÄYTTÖ” ja ”HENKILÖTIETOJEN JAKAMISEN SYYT” ilmoitetulla tavalla. Suostumusta edellyttävissä tapauksissa käsittelemme henkilötietojasi suostumuksesi nojalla. Kun siirrämme henkilötietoja Euroopan unionin ja/tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle, käytämme erinäisiä juridisia mekanismeja kohdassa ”HENKILÖTIETOJEN TALLENTAMINEN JA KÄSITTELY” kuvatulla tavalla.
Henkilötietojesi suojaaminen
Käytämme erilaisia suojaustekniikoita ja -menetelmiä suojataksemme henkilötietosi luvattomalta pääsyltä, käytöltä ja luovuttamiselta. Esimerkiksi ilmoittamasi henkilötiedot tallennetaan tietokonejärjestelmiin, joihin on rajoitettu pääsy ja jotka sijaitsevat suojatuissa tiloissa.
Henkilötietojen tallentaminen ja käsittely
Keräämiämme henkilötietoja voidaan säilyttää ja käsitellä asuinmaassasi tai muissa maissa, joissa Purefun Commerce AB lla, sen yhteistyökumppaneilla, tytäryhtiöillä tai palveluntarjoajilla on toimintaa. Tietojen tallennuspaikat valitaan tarkoin tehokkaan toiminnan varmistamiseksi, suorituskyvyn parantamiseksi sekä kopioiden mahdollistamiseksi sähkökatkoksen tai muiden ongelmien varalta. Ryhdymme toimenpiteisiin varmistaaksemme, että tämän tietosuojakäytännön mukaisesti kerättyjä tietoja käsitellään käytännössä määrätyllä tavalla ja soveltuvan lainsäädännön mukaisesti siellä, missä tietoja säilytetään.
Jos siirrämme henkilötietojasi EU:n/ETA:n ulkopuoliseen kolmanteen maahan, laadimme siitä sopimuksen ja ryhdymme muihin toimenpiteisiin lainsäädännön edellyttämällä tavalla.
Henkilötietojen säilyttäminen
Säilytämme henkilötietojasi niin pitkään kuin se on välttämätöntä tuotteiden ja palveluiden tarjoamiseksi, antamiesi ja hyväksymiesi toimeksiantojen suorittamiseksi tai muita välttämättömiä tarkoituksia varten, esimerkiksi lakisääteisten velvoitteidemme täyttämiseksi, riita-asioiden ratkaisemiseksi ja sopimustemme toimeenpanemiseksi. Koska kyseiset tarpeet voivat olla erilaisia riippuen tietojen tyypistä sekä palveluiden, tuotteiden ja asiayhteyden luonteesta, varsinaiset säilytysajat voivat vaihdella. Tietojen säilytysaikaan vaikuttavat esimerkiksi seuraavat kriteerit:
Kuinka pitkään henkilötietoja tarvitaan tuotteiden ja palveluiden toimittamiseksi?
Tähän sisältyvät muun muassa olemassa olevien tuotteiden ja palveluiden suorituskyvyn ylläpitäminen ja parantaminen, järjestelmiemme suojaaminen sekä välttämättömien liiketoiminta- ja kirjanpitotietojen hallinnointi. Tämä on yleinen sääntö, jonka perusteella useimmat säilytysajat määritetään.
Olemmeko määrittäneet tietyn tyyppisille tiedoille erityisen säilytysajan ja ilmoittaneet siitä?
• Esimerkiksi verkkokäyttäytymistä koskevista tiedoista poistetaan keräämisen yhteydessä tunnistetiedot, kuten koko IP-osoite, minkä lisäksi evästetunniste ja muut tunnisteet poistetaan sovellettavassa evästekäytännössä ilmoitetun ajanjakson päätyttyä.
Ovatko käyttäjät hyväksyneet pidemmän säilytysajan?
Tässä tapauksessa säilytämme tietoja suostumuksesi nojalla.
Onko Roliga Prylar lakisääteinen, sopimuksellinen tai muu velvoite tietojen säilyttämiseen?
Esimerkkejä ovat tietojen säilyttämistä koskeva lainsäädäntö tietyillä lainkäyttöalueilla, viranomaispäätökset koskien tutkinnan kannalta olennaisten tietojen säilyttämistä sekä tiedot, joita on säilytettävä riita-asioiden ratkaisemiseksi.
Henkilötietosi poistetaan tai anonymisoidaan, kun niitä ei enää tarvita niihin tarkoituksiin, joita varten ne kerättiin. Käytämme pääasiassa anonyymeja tietoja, jotka eivät sisällä henkilötietoja, analysoidessamme asiakastietoja, trendejä jne. kohdassa Henkilötietojen käyttö kuvatulla tavalla.
Muutokset tietosuojakäytäntöön
Päivitämme tietosuojakäytäntöämme saamamme asiakaspalautteen ja tekemiemme muutosten perusteella. Kun käytäntöä päivitetään, asiakirjan yläreunassa ilmoitettavaa viimeisen tarkistuksen päivämäärää muutetaan ja muutokset kirjataan asiakirjan loppuun kohtaan MUUTOSHISTORIA, minkä jälkeen muutokset astuvat voimaan.
Jos teemme suurempia muutoksia tietosuojakäytäntöön tai tapoihin, joilla Adlibris-konserni käyttää henkilötietojasi, sinulle ilmoitetaan muutoksista verkkosivustolla tai sähköpostitse ennen muutosten voimaan astumista, kun lainsäädäntö näin edellyttää. Suosittelemme lukemaan tämän tietosuojakäytännön ajoittain, jotta pysyt ajan tasalla siitä, miten Adlibris-konserni suojelee henkilötietojasi ja yksityisyyttäsi.
Yhteystiedot
Jos sinulla on kysyttävää henkilötietojesi käsittelystä tai tietosuojastamme tai haluat tehdä valituksen, ota meihin yhteyttä alla olevien yhteystietojen kautta.
Purefun Commerce AB 556744-5209
Postiosoite: Purefun Commerce AB
Sähköposti: info@roligaprylar.se
Muutoshistoria
[Takaisin johdantoon] [Takaisin sisällysluetteloon]
REKISTERIN TIETOSISÄLTÖ
Rekisteri voi sisältää Roluga Purefun Commerce AB:n asiakkaista ja palveluiden käyttäjistä seuraavia tietoja:
• Rekisteröidyn perustiedot, kuten nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, syntymäaika ja ikä sekä asiakastunnus- tai tunnukset
• Tiedot asiakkaan tilaamista tuotteista, niiden toimittamisesta ja laskuttamisesta
SÄÄNNÖNMUKAISET TIETOLÄHTEET
Henkilötietoja kerätään tuotteen tilauksen taikka rekisteröitymisen yhteydessä tai muutoin suoraan rekisteröidyltä tai rekisteröidyn suostumuksella.
TIETOJEN LUOVUTUS
Henkilötietoja voidaan luovuttaa voimassaolevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittavissa rajoissa. Purefun Commerce AB saattaa myös käyttää alihankkijoita tietojen käsittelyssä. Tietoja voidaan siirtää Euroopan unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle lainsäädännön edellyttämin tavoin.
REKISTERIN SUOJAUS
Tietoja kerätään ja käsitellään Adlibris OY:n salasanasuojatulla palvelimella. Rekisterin käyttö on suojattu käyttäjäkohtaisin tunnuksin, salasanoin ja käyttöoikeuksin.